Pàgines

dimarts, 18 de març del 2014

UN NOU ESPORT AL POBLE.

     Amb motiu de la visita d'uns dels entrenadors del nou esport instaurat al poble, l'handbol, els alumnes de cinquè i jo, decidim conèixer l'esport, així com treballar les seues habilitats. A més a més, donem cabuda a la iniciació esportiva, tant important com oportuna en aquest moment del curs. 




UNITAT DIDÀCTICA:
CONEIXES L'HANDBOL?
Una unitat carregada de valors i aprenentatge, on establim com a principals objectius: la manifestació de l'essència més humana de la persona, la humanitat, i la capacitat d'un grup de persones d'arribar a un acord i lluitar per un mateix objectiu, el treball en equip.
  • La humanitat manifestada a través del respecte als participants i el companyerisme.
  • I el treball en equip com una representació de la vida quotidiana, com la capacitat de saber acatar i prendre decisions pel be comú, de tindre iniciativa, de compartir i aportar; la capacitat d'escoltar i actuar.


Entre les activitats de la mateixa, i com a motiu d'aquesta publicació, a continuació presentem el campionat d'handbol celebrat en aquest segon trimestre pels alumnes de cinquè i amb títol:

"El rei de l'handbol"
Es tracta d'un triangular, on els equips jugaran en diferents torns per aconseguir la victòria


     Entre les diferents situacions que es donen durant el campionat, en primer lloc, destaquem el temps de calfament i concentració, on cada equip es prepara físicament per al posterior esforç i durant el qual, podran planejar estratègies de joc i establir rols d'equip.



   Comença el campionat.
  
   Una vegada ha començat el campionat, els equips disputen mini partits de 5' minuts. L'equip que aconseguisca marcar, obtindrà una victòria i el dret a continuar jugant.

CINQUÈ A







CINQUÈ B





 Acaba el campionat.

  I hora de fer reflexió sobre allò que hem aprés sobre i de l'handbol. Baix la pregunta "què hem après?", donem pas a un assemblea de classe on els alumnes troben l'espai perfecte per a expressar opinions, pensaments i impressions sobre el campionat. Aprenentatge i diversió, tot de la mà. 


Per suposat, la mestra també arriba a conclusions: l'esport, perfecta oportunitat per a la integració, l'eliminació de prejudicis, les relacions socials i el desenvolupament integral de l'alumne.
Entrega de diplomes i foto d'equips.

   I com mostra i agraïment de la seua implicació en el campionat celebrat en Educació Física, la mestra atorga diferents tipus de diplomes en relació als diferents aspectes observats durant el campionat. Així obtenim:

DIPLOMA A L'EQUIP GUANYADOR


 Treball en equip
 Col·laboració

DIPLOMA A L'EQUIP MÉS EQUIP, MÉS UNIT



 Comunicació
Companyerisme

DIPLOMA A L'EQUIP MÉS ENTREGAT


Esforç

DIPLOMA A LA PARTICIPACIÓ

Tolerància

     No obstant, també atorguem diplomes individuals a aquells alumnes que han mostrat un comportament esportiu en tot moment. 

DIPLOMA A L'ESPORTIVITAT I EL JOC NET




  Fins ací la unitat d'handbol. Llavors, no m'agradaria tancar aquesta publicació sense abans expressar-vos alguns pensaments:


"L'esport és una de les millores vies de transmetre els valors humans, solidaritat i humanitat. L'esport rebutja els comportaments discriminatoris. L'esport centra l'atenció en l'objectiu final, deixant a un costat les diferències.
L'esport forma a la persona per a conviure en altres. 
L'esport és vida."



"TOTS PER UN I UN PER A TOTS"