Pàgines

dilluns, 9 de juny del 2014

ELS CONTES DE SISÉ 7


-->
EL MISTERI IMPERFECT
Tot començà un dia d’estiu, jo era una noia anomenada Alba i tenia una germana menuda, la Flora.  Ma mare deia que tenia una gran habilitat per a fer manualitats amb paper cartró… ,tenia 12 anys,  i viva a Nàpols, una ciutat d'Itàlia. M’agradaven certes coses, però principalment el que més era saber informació de fa molt de temps, perquè era com si jo fora allí. Ara mateix, em fascinava el món de l'edat antiga i la prehistòrica. En resum, el que us volia dir era que un dia vaig somiar una cosa fascinant, però no certa, vaig somiar que estava en aquella època en Pompeia, va ser espectacular. Eren les onze del matí i jo no hi tenia res que fer i se'm va ocórrer una idea que volia començar-la però ara mateix, vaig pensar anar a la biblioteca a veure llibres o diaris que parlaren de Pompeia. Seguidament, vaig anar a la biblioteca i vaig veure una quantitat de llibres per llegir, però jo des de un primer moment s’havia quin llibre volia, el del meu besavi. Ma mare m’havia parlat d’ell moltes vegades i que tenia un misteri amagat (era si a la actualitat podríem tornar temps enrere i saber amb quins mitjants podrien salvar la ciutat on viva el meu besavi Pompeia) però no hi havia persona que havia desxifrat el missatge, tenia un poc d’intriga, perquè tenia clar que amb totes les coses que m’havia contat ma mare podria resoldre'l segur o això creia jo. A l'endemà, ma mare m’havia dit que em deixaria tot el temps que jo volguera per poder llegir el llibre. A l'enfondem esperava per fi començar a llegir i llegir,i quan va arribar l’hora de sopar estava molt trista perquè jo em creia possible de resoldre'l i em vaig posar molt pesada perquè  ni jo m’ho creia i ma mare no parava de repetir-me que potser el meus fills o la meva germana menuda ho resoldria però això em posava encara més trista, volia ser jo qui ho resolguera. Per la nit estava tant trista que me'n vaig anar al llit el més prompte possible. No podia dormir plorava ma mare va entrar a consolar-me però no va poder. Poc a poc , hem vaig adormir i no s’imagineu el vaig somiar! Sí, vaig aparèixer quan el meu besavi escrivia el seu diari. A Pompeia hi havia un volcà enorme però deien que estava inactiu des de feia anys. El volcà va entrar en erupció i la majoria de la gent va quedar petrificada per lava i alguns van poder fugir pel mar. Aquest va ser el meu somni.
Jo com totes les nits me n'anava a dormir i quan dormia apareixia allí a Pompeia, aquella nit no va ser com les altres, aquesta va ser la nit de l'accident. Ho tenia tot pensat aleshores, vaig posar una carta a la cartera de el meu besavi i així ell que sabria com funciona aquesta època trobaria alguna solució per salvar a tots els habitants. Al despertar-me vaig veure en Internet que Pompeia seguia tal i com havia quedat, però jo dins del meu cor notava que seguia viva. I si algun dia esteu avorrits podeu preguntar als avis de segur que alguna història bonica i agradable us contaran. Mai no digau que una data no és important perquè en realitat cada data té una història, en ve de estar trista vaig sentir la sensació de haver ajudat i com que a la vida real no s’havia salvat jo sempre tenia la sensació.


Marina García 6é A